הוארך משך הזמן לתשלום חשבונות החשמל ב-10 ימים

שלמה בן יוסף No Comments on הוארך משך הזמן לתשלום חשבונות החשמל ב-10 ימים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוף לריביות על איחור בתשלום חשבון החשמל? מליאת רשות החשמל בראשות עו"ד אורית פרקש–הכהן אישרה השבוע שינויים במגבלות מועדי התשלומים של חשבונות החשמל למשקי הבית, כאשר פרק הזמן המוקצב לתשלום חשבונות החשמל הביתיים מרגע שליחתם יוארך ל-21 ימים במקום 14 כפי שנהוג כיום. במקביל, הנחתה הרשות את חברת החשמל להתחיל את ספירת ימי האשראי כ-7 ימים מרגע שליחת החשבון, בניגוד ל72 שעות הנהוגות כיום, דבר הצפוי למנוע איחורי תשלום שלא באשמת הצרכן, במקרים של עיכוב במסירת הדואר.

השינוי צפוי להקל על כלל ציבור צרכני החשמל בישראל, כאשר משקי בית רבים יוכלו לפרוס את תשלומי חשבונות החשמל שלהם בצורה נוחה יותר, ולהימנע מתשלומי ריבית.

החלטות אלו התקבלו כחלק משורה של עדכונים שאישרה השבוע מליאת רשות החשמל, הגוף המפקח על חברת החשמל, באמות המידה הצרכניות החלות על פעילותה הצרכנית של החברה מול משקי הבית בישראל. צעדים אלו צפויים להגדיל את האשראי של משקי הבית בישראל ולעזור להם בהתנהלות הכלכלית. המעבר ל21 יום לתשלום החשבון החודשי יחול גם על הצרכנים המשלמים בשיטת "מונה תשלום מראש".

לאחר שורה ארוכה של דיווחים לאורך החודשים האחרונים על עיכובים ואיחורים בהגעת חשבונות החשמל למשקי בית באזורים שונים ברחבי הארץ, והגדלת הקנסות שהשיטה רשות החשמל על חברת החשמל בגין ימי איחור בעקבות אותם מקרים, מאריך השינוי הנוכחי את פרק הזמן המוגדר מרגע משלוח החשבון ועד תחילת פרק הזמן לתשלום.

על-פי ההחלטה, הנחתה רשות החשמל את חברת החשמל להתייחס למועד קבלת הדואר על ידי הצרכן לאחר 7 ימי עסקים מרגע משלוח ההודעה, בניגד למצב כיום, על-פיו נספרות 72 שעות מרגע משלוח ההודעה. השינוי מתבצע על רקע ההחלטה של משרד התקשורת לאפשר לחברת הדואר לשלוח הודעות חיוב בטווח זמן של 7 ימים עסקים.

מרשות החשמל נמסר כי עדכון זה עבור צרכני החשמל, הינו חלק מהרצון לסייע לאזרחים לשלם את החשבונות מבלי לצבור ריבית בלתי מוצדקת, על רקע איחורים בשליחת חשבונות החשמל בדואר או פרק זמן מצומצם מדי לתשלום. רשות החשמל תמשיך ותקדם מהלכים אשר יגנו על צרכני החשמל ויסייעו בתשלום חשבונות החשמל בצורה מאוזנת.



0 תגובות